TÜ ja ERR avasid suurima Eesti teadusuudiste portaali
Täna avati Tartu ülikooli ja Eesti rahvusringhäälingu ühine Eesti teadusuudiste kanal ERR Novaator novaator.err.ee, mis keskendub senisest enam Eesti teaduse ja teadlaste tutvustamisele.
"Kui vaadata tänaseid teadusuudiste portaale Eestis, siis domineerivad nendes selgelt välisallikatel põhinevad tõlkelood. Eesti teadlaste tegemised on meedias killustunud ning vähem nähtavad. ERR Novaatori ühiskanali näol on soov luua ühtne Eesti teadusuudiste keskkond kõikidele ülikoolidele jt teadusasutustele, et Eestis tehtavat teadust paremini tutvustada," rääkis Novaatori ja ERRi teadusrubriigi ühendamise projektijuht, Tartu ülikooli kommunikatsioonijuht Illari Lään.
Lääne sõnul julgustas ühendtoimetust looma Tartu ülikooli ja Eesti rahvusringhäälingu kattuvad eesmärgid teadusuudiste valdkonnas. "Mõlemal juhul on soov just Eesti teadust, sh teadlaste ja ettevõtjate koostööd senisest enam ühiskonnas arusaadavalt tutvustada," ütles Lään, lisades, et üks soov on jõuda enam ka noorema sihtrühmani: "Soovime õpilaste ja tudengite seas teadust enam populariseerida ning seeläbi noortele harivat ja silmaringi laiendavat lugemist pakkuda."
ERR Novaator kanalis jäävad ilmuma ka tõlkelood, kuid nendele lisatakse juurde Eesti teadlaste kommentaarid ja arvamused. "Teadus on globaalne ning Eesti teadlastel on enamikes valdkondades võimalik kaasa rääkida ning lugejale sündmusi lahti selgitada," täpsustab ERR Novaatori toimetaja Marju Himma.
Teadusuudiste kõrval on rubriigis plaan kajastada ka teadustemaatikat laiemalt ehk teemaderingi mahuksid teadlaste persoonilood, rahvusvahelised tunnustused, teaduse rahastamine, teaduspoliitika jm seotud küsimused. Samuti ilmuvad portaalis edasi Tartu ülikooli sari "Teadus 100 sekundiga" ja Tallinna ülikooli sari "Ühe minuti loeng". Jätkatakse ka põnevate seminaride ja konverentside otseülekannetega.
"ERR saab ülikoolide koostöö näol kasutada senisest enam Eesti teadusuuringuid ja saavutusi kvaliteetse uudismaterjalina ning ülikoolid saavad oma teadustegevust tutvustada suuremale auditooriumile reklaamivabas keskkonnas," ütles Himma.