Kaebuse esitamine
Korduma kippuvad küsimused kaebuse esitamise kohta.
Mis on kaebus?
Kaebusena käsitleme kriitilisi tähelepanekuid saadete ja artiklite ajakirjandusliku ja tehnilise kvaliteedi kohta. Kaebused võivad puudutada järgmisi teemasid:
1) saade või artikkel on erapoolik ja kallutatud;
2) saate külaline või allikas on asetatud põhjendamatult halba valgusesse;
3) ajakirjanik eksib faktide vastu ning esitab vägivaldseid seoseid, millel ei ole kokkupuudet tegelikkusega;
4) saates reklaamitakse varjatult mõnda toodet või teenust;
5) saates kasutatav keel on vigane.
Samuti käsitleme kaebusena osutusi teistele puudustele, mis hakkavad silma ja kõrva rahvusringhäälingu saadetest. Eeldame, et kaebus on mõistlik ja juhib meie tähelepanu vigadele, mida tulevikus vältides saame parandada rahvusringhäälingu saadete kvaliteeti. Kaebusele või pöördumisele vastuse saamiseks peab pöörduja olema tuvastatav.
Kuhu saan esitada oma kaebuse?
Kaebustega Eesti Rahvusringhäälingu ajakirjandusliku sisu kohta tegeleb rahvusringhäälingu ajakirjanduseetika nõunik. Ent esimese sammuna võtke ühendust konkreetse saate tegijatega. See peaks võimaldama kiireimat lahendust teie ettepanekule.
Kui aga saadud vastus teid ei rahulda, võite oma ettepaneku või kaebuse edastada aadressil: [email protected]
Postiaadress:
Tarmu Tammerk
Ajakirjanduseetika nõunik
Eesti Rahvusringhääling
Kreutzwaldi 14
10124 Tallinn
Tel 611 4117
Kas ma saan kaebusele vastuse?
Võtame eesmärgiks kaebustele vastata kümne tööpäeva jooksul alates kaebuse saabumisest.
Mis saab minu kaebusest?
Kaebuse põhjal viib ajakirjanduseetika nõunik läbi analüüsi. Ta tutvub kaebuse põhjustanud saatega, küsib saate tegijate seisukoha ning seejärel kujundab arvamuse.
Kui selgub, et kaebus on põhjendatud ning rahvusringhäälingu programm on rikkunud head ajakirjanduslikku tava, vabandame teie ees ning astume sammud, et viga parandada (näiteks vastulause; vabandus; täpsustus vms).
Kasutame põhjendatud kriitilisi tähelepanekuid oma ajakirjanike koolitusel. Vigadest õppides parandame rahvusringhäälingu programmide kvaliteeti. Kirjalikult laekunud kaebustele ja ettepanekutele püüame vastata kümne tööpäeva jooksul. Kui tegemist on operatiivset reageerimist nõudva kaebusega, vastame kiiremini.
Kus saab avalikkus infot kaebuste lahendamise kohta?
Kaebuse või ettepaneku esitanud isik saab vastuse tema poolt näidatud aadressil. Otsused ja seisukohad olulisemate kaebuste ja ettepanekute kohta ilmuvad ERR-i kodulehel rubriigis "Ajakirjanduseetika nõunik".
Rahvusringhäälingu üks väärtustest on avatus. Seetõttu informeeritakse avalikkust olulisematest otsustest ja seisukohavõttudest meedia vahendusel. Eesmärk on arendada avalikkuses meediakriitilist teadlikkust. Samuti näidata konkreetsete sammudega, et avalik-õiguslik ringhääling on põhjendatud kriitikale avatud ning piisavalt tugev, et eksimusi tunnistada.
Mis siis, kui ma ei ole rahul kaebuse lahendiga?
Juhul, kui te pole ERRi ajakirjanduseetika nõuniku lahendiga rahul, on teil võimalus pöörduda pressinõukogu poole. Pressinõukogu on suuremat osa ajakirjandust hõlmav meedia eneseregulatsiooniorgan.