Kaebus (2)

20.06.2014 13:01
Rubriik: Eetikanounik

Mis on kaebus?

Kaebusena käsitleme kriitilisi tähelepanekuid saadete ajakirjandusliku ja tehnilise kvaliteedi kohta. Kaebused võivad puudutada järgmisi teemasid:

1) saade on erapoolik ja kallutatud;
2) saate külaline või allikas on asetatud põhjendamatult halba valgusesse;
3) ajakirjanik eksib faktide vastu ning esitab vägivaldseid seoseid, millel ei ole kokkupuudet tegelikkusega;
4) saates reklaamitakse varjatult mõnda toodet või teenust;
5) saates kasutatav keel on vigane.

Samuti käsitleme kaebusena osutusi teistele puudustele, mis hakkavad silma ja kõrva rahvusringhäälingu saadetest. Eeldame, et kaebus on mõistlik ja juhib meie tähelepanu vigadele, mida tulevikus vältides saame parandada rahvusringhäälingu saadete kvaliteeti.

Kuhu saan esitada oma kaebuse?

Kaebustega Eesti Rahvusringhäälingu ajakirjandusliku sisu kohta tegeleb rahvusringhäälingu ajakirjanduseetika nõunik. Ent esimese sammuna võtke ühendust konkreetse saate tegijatega. See peaks võimaldama kiireimat lahendust teie ettepanekule.

Kui aga saadud vastus teid ei rahulda, võite oma ettepaneku või kaebuse edastada aadressil: meediaeetika@err.ee 

Postiaadress:
Tarmu Tammerk
Ajakirjanduseetika nõunik
Eesti Rahvusringhääling
Kreutzwaldi 14
10124 Tallinn
Tel 611 4117
Faks 611 4457

Kas ma saan kaebusele vastuse?

Võtame eesmärgiks kaebustele vastata kümne tööpäeva jooksul alates kaebuse saabumisest.

Mis saab minu kaebusest?

Kaebuse põhjal viib ajakirjanduseetika nõunik läbi analüüsi. Ta tutvub kaebuse põhjustanud saatega, küsib saate tegijate seisukoha ning seejärel kujundab arvamuse.

Kui selgub, et kaebus on põhjendatud ning rahvusringhäälingu programm on rikkunud head ajakirjanduslikku tava, vabandame teie ees ning astume sammud, et viga parandada (näiteks vastulause; vabandus; täpsustus vms).

Kasutame põhjendatud kriitilisi tähelepanekuid oma ajakirjanike koolitusel. Vigadest õppides parandame rahvusringhäälingu programmide kvaliteeti. Kirjalikult laekunud kaebustele ja ettepanekutele püüame vastata kümne tööpäeva jooksul. Kui tegemist on operatiivset reageerimist nõudva kaebusega, vastame kiiremini.

Kus saab avalikkus infot kaebuste lahendamise kohta?

Kaebuse või ettepaneku esitanud isik saab vastuse tema poolt näidatud aadressil. Otsused ja seisukohad olulisemate kaebuste ja ettepanekute kohta ilmuvad ERR-i kodulehel rubriigis “Ajakirjanduseetika nõunik”.

Rahvusringhäälingu üks väärtustest on avatus. Seetõttu informeeritakse avalikkust olulisematest otsustest ja seisukohavõttudest meedia vahendusel. Eesmärk on arendada avalikkuses meediakriitilist teadlikkust. Samuti näidata konkreetsete sammudega, et avalik-õiguslik ringhääling on põhjendatud kriitikale avatud ning piisavalt tugev, et eksimusi tunnistada.

Mis siis, kui ma ei ole rahul kaebuse lahendiga?

Juhul, kui leiate, et ERRon kahjustanud teie õigusi ja huve ning te pole vastusega rahul, on teil võimalus pöörduda Pressinõukogu poole. Pressinõukogu on suuremat osa ajakirjandust hõlmav meedia eneseregulatsiooniorgan.


Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Lisa uus kommentaar